زیتـــون | شاه‌بیت‌های‌مذهبی

« السلام علیکم یا اهل بیت النبوه »

زیتـــون | شاه‌بیت‌های‌مذهبی

« السلام علیکم یا اهل بیت النبوه »

سلام خوش آمدید

کرکره های وبلاگ را آرام آرام پایین میکشم؛ چون ...

به نام خدا

اینجانب متولد پاییز 67، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مواد گرایش متالورژی جوشکاری، به تاریخ 7 خرداد 94 هستم.

اندر احوالات حقیر همین بس که بیکاری و بلاتکلیفی، دمار از روزگارمان درآورده است...

آن از داستان های عجیب و غریب دانشگاه و پروژه پایان نامه که مختص ایران است و پیرمان کرد؛

و این هم بلاتکلیفی و چشم انتظاری تا فرا رسیدن زمان اعزام به « سربازی اجباری !! » .

(کسی نشنود / خدا این « بند پ » را از ما نگیرد؛ قول هایی دادند که زمان اعزام را 4 ماه جلوتر بیاندازند تا بلاتکلیفی ما به سبب اعزام ، دیگر به یک سال نرسد. البته امیدوارم باز هم دریا برای ما خشک نشود ! )

عجله نکنید !

دانسته گفتم « سربازی اجباری »

از سختی های سربازی هرچه برایم گفتند دیدم به برکت بسیج و خادمی شهدا، سخت تر از اینها را لمس و تحمل کرده ام. پس این نوشتار را به حساب ترس از سربازی نگذارید که آرزوی رسیدن به جمع مدافعان حرم امّ المصائب حضرت زینب (سلام الله علیها) را در دل می پرورانم.

به عقیده حقیر، سربازی در مملکت ما چیزی جز اتلاف عمر جوان نیست. دو سال از بهترین سالهای عمر جوان که می تواند در خدمت تولید و صنعت مملکت باشد، در پادگان ها تلف می شود؛ و نتیجه ای جز افزایش یأس در جوانان، بی اعتمادی به نظام جمهوری اسلامی، بالا رفتن سن ازدواج و افزایش فساد و فحشا نخواهد داشت.

مسئولین ما از این ارثیه غرب، به عنوان خدمت مقدس یاد می کنند؛ حال آنکه در بیش از صد کشور جهان، سربازی اجباری حذف شده است.

صدایم به گوش مسئولین نمیرسید، وبلاگ خود را سیاه کردم به امید کورسوئی ...



نگارنده/

نظرات (۸)

  • مجتبی ملکی
  • سلام.قلم زیبایت که گاه آمیخته به نمکی انتقادین است را خوش آیند ذائقه ی نقد پسندم میدانم.حال آنکه نقد بی راهکار را هم ، نه مطلوب جامعه ام میدانم ، نه پسند احوال دلم !!!!
    چه خوش است که حال و هوای خادمی به پای خاک قدوم زوار شهدای کریم منش را در گاه نویست آوردی و دل هایمان را به سبب آن ، به غروب کربلای ایران بردی . 

    من هم ،در  جبهه ی فکری مشترکی با شما هستم، ولی تمام حقیقت ذهن من ، با شما یکسان نیست .هر چند که انتقاداتت را نیز کاملا درک نمودم ، اما درک آن، معنای پذیرش قطعنامه ای علیه نظام خدمت اجباری نخواهد بود . 

    اگر حفیقت این به اصطلاح خدمت اجباری را فقط از روی ظاهر کلامی و عرفی آن بررسی کنیم ، فرمایشتان ده ها برابر متین است ؛ حال آنکه فقط میتوانم آن را متین و محترم شمارم و با شناختی که روحیات کمال طلبت دارم ، میدانم «فقط متین» را نمیپسندی .
    در ساده ترین حالت آن ، توصیه میکنم همانگونه خیلی از دوستانت (همچون من ، که ان شالله لایق دانسته باشید ) از روحیات اصلاح طلبی (در معنای واقعی آن و نه البته ظاهر صرفا سیاسی اش ) برخوردارید ، آنجا را نیز جبهه ای برای خدمت ، اصلاح امور سایر سربازان مسلمان ، تبلیغ تفکر واقعی بسیج و بسیجی ، تبلیغ تفکر شهادت ، خدمت ، وطن دوستی و ... بدانید و در حقیقت ، تمام نمای جوان مومن بسیجی خدوم و تحصیلکرده شوید که ان شالله ، خدا هم رضایتش همراه شما باشد . 

    در پایان ، مفتخرم که در کلاسی هستم که شاگرد اساتیدی چون شما بوده ام و هستم و میخواهم چکیده ای از دروس معرفتی که از شما آموختم را عنوان نمایم ::
    الخیر فی ما وقع ....

    چه شیرین تر که از آزمون این «ماقع» سربلند بیرون بیاییم ( ان شالله )

    پاسخ:
    سلام مجتبی جان
    من مبهوت این ادبیاتت شدم
    اما
    ....
  • منم گدای فاطمه...
  • ان شاالله سربازی در رکاب امام زمان ...

    وبلاگ بسیار خوبی دارین ، با پستهاتون دلم رو خیلی هوایی میکنید :((

    التماس دعای فراوان

    پاسخ:
    نظر لطف شماست
    محتاجیم به دعای شما خوبان
  • امیر حسین(میثم)
  • بازم سلام


    شما مشکل کلان رو میگی من طرز برخورد با اونو گفتم .


     1.شما سود بردن جامعه و سرباز رو در چی میبینی؟ الان هم جامعه داره سود میبره وهم سرباز. من خودم دیدم سربازایی که صفر مرزی دارن پست میدن برای حراست از این مرزو بوم. نه اصلا چرا دور بریم همین تهران خودمون اگه سرباز نباشه راهنمایی رانندگی،نیروی انتظامی و... واقعا مشکل دارن. بنظرت جامعه سود نمیبره؟از نظم و امنیت همه سود میبرن.
    من یه مدت ستادکل بودم تمام نیروهای نظامی از دریایی و هوایی و انتظامی رو دیدم و باهاشون در ارتباط بودم . حیف خیلی چیزها رو نمیتوم اینجا بگم
    چون وقتی که همه خوابن کسایی هستن که برای آرامش ما نمی خوابن.
    چون نرفتی درک نمیکنی...چون آرامشه همیشه بوده نبودشو درک نمی کنی
    پس توی آرامشه تو هم سود میبری نه؟

    توی همین آرامشه که تو درس خوندی، توی همین آرامشه که هیعت میگیرید، توی همین آرامشه که الان اینو تایپ می کنی و.....

    راستی سهم منو تو از این آرامش چقدره؟

    چون درس خوندیم باید بگیم ما رو با سلام صلوات دعوت کنید به مدیرعاملی و ما هم با اکراه قبول کنیم؟
    پس بقیه کارا چی؟ 
     
    اتفاقا یکی از قشنگی های سربازی اینه همه یک دست لباس میپوشن و سرها همه کوتاه میشه تا تفاوتی بین هیچ کس نباشه برای یک هدف..
     که متاسفانه چون نتونستن اون هدف رو برسونن به شما اینجئری فکر میکنی

    2. من منظورم این نبود که برو سربازی آیت الله بهجت بیا بیرون
    منظورم این بود که از روزای عمرت که فکر میکنی تلف میشه درست استفاده کن.
    و در ضمن اونهایی که خدمت تموم کردن مگه کجا رو گرفتن، صنعت کشور منتظر من و شماست؟
    این و موافقم تخصصی بشه و سرباز حرفه ای بشه ولی الان الحمدلله بیشتر اعزام ها لیسانس به بالا ست و خیلی سعی میشه جای مرتبط به کارگیری بشن ولی اولویت امنیته نه صنعت .

    چون امنیت نباشه صنعت نیست.

    من چشم پزشکی کنارم بود که گذاشته بودنش یک شب در میون پست بده و خودم به امیر فرماندهی گفتم بنظرتون درسته ؟ گفت الان به پست دادنش کشور نیاز داره نه به تخصصش.
    چون دشمن وقتی ببینه سربازی روی دکل نیست که نگهبانی بده ، چی فکر میکنه.
    میگه همه دکترن و صبح ها فقط میان مطب؟

    این مسایلی که شما گفتید مسایل کلان مملکته و من یه مورد شخصی ذکر کردم برای شخص شما
    راستی شما نسبت به کلان مملکت اشراف داری ؟ یا داری احساسی قضاوت میکنی؟
    راستی چندتا سرباز الان در حال خدمتن؟
    راستی اون کشورهایی که نام بردی کدومشون شرایط ایران عزیز رو دارن؟
    کدومشون حکومت شیعه دارن و اسم امام زمان رو روی خودشون دارن؟
    یادت باشه ما مثل هیچکس نیستیم و هیچکس هم مثل ما نیست.



    3. اگر مشرف شدید خواهید دید که پرسنل کادر هم مشکل مالی دارن چه برسه به سرباز وظیفه ها.
    این روزا همه مشکل اقتصادی دارن.


    حالا بهتر اینه که به جای اینکه در شرایط حساس کنونی که کشور به ما نیاز داره بهانه جویی نکنیم و  عمل به وظیفه کنیم.

    ما از این بحث ها در دوران خدمت زیاد کردیم و با کسایی که در مقابل فهمیدن مقاومت میکنن به هیچ نتیجه ای نرسیدیم



    در آخر هرجور دوست داری فکر کن
    فکر داره بهت ظلم میشه ، لطفا نگو اگه جای من بودی اینجوری فکر نمی کردی 
    خودت که بهتر میدونی من چی کشیدم.
    ولی یه روزی که همه چی تموم شد، با آرامش و به دور از احساسات بهش فکر می کنی و همین حرفارو میزنی...

    «إِنَّکَ لَا تَهْدِی مَنْ أَحْبَبْتَ وَلَکِنَّ اللَّهَ یهْدِی مَن یشَاءُ وَ هُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِینَ» (القصص، 56)
    پاسخ:
    سلام

    من میگم سربازی رو به عنوان شغل محسوب کنن که هم تخصصی تر با نیروی نظامی کار بشه و هم ایجاد اشتغال بشه برای جوانی که باید ازدواج کنه تا از فساد و فحشا دور بمونه.
    اینجوری هم امنیت نظامی تامین میشه و هم امنیت اخلاقی !!

  • امیر حسین(میثم)
  • سلام و عرض ادب

    دوست عزیزم، شما نیمه پر لیوان رو هم ببین.
    اگه باور داری که توی مملکت شیعه و تحت لوای امام زمان هستی، پس سربازی مقدس میشه برات.

    از این روزهای عمرت به عنوان یه فرصت استفاده کن، 
    چندتا پیشنهاد براتون دارم که رفتید خدمت حتی المقدور انجام بدید:
    1.از روز اول هر روز یک صفحه قرآن تلاوت کن( آخر خدمت میبینی که یه ختم قرآن انجام دادی)
    2. هیچ وقت لباس سربازی رو بدون وضو نپوش.(چون در حال عبادتی)
    3. موقعی که همه در حال در رفتن از زیر مسولیتن شما داوطلب باش و برای رضای خدا انجام بده.
    4. مطمین باش یه سری افراد هستن که بخاطر نظامی بودن بیش از حدشون بهت توهین میکنن، اون لحظه لبخند بزن و پیش خودت بگو خدایا میدونم این چیزا برای اینه که من رشد کنم و نفسم ذلیل بشه.
    5. مطمین باش وقت زیاد میاری، من داشتم هم خدمتی هایی که رتبه 2 دکتری دانشگاه تهران آوردن.یا کسایی که زمان فراقتشون درس خوندن و پزشکی قبول شدن.
    پس وقتت رو خوب مدیریت کن، چون متما دغدغه این روزات تموم شدن خدمته ولی یه جور دیگه نگاش کن.

    تفاوت آدم های موفق با بقیه در نوع نگاهشونه.

    البته بقیه فک نکنن من معاف شدم و خدمت نرفتم 
    من افتخار خدمت در نیروی هوایی ارتش رو داشتم
    و بهترین روزای زندگیم بود.

    در آخر برات آرزوی سعادت و طول عمر با عزت دارم.


    :)

    پاسخ:
    سلام. ممنون از تحلیل زیباتون
    اما
    1. آیا نمیشه سربازی رو طوری هدفمند کرد که هم جامعه سود ببره و هم اون سرباز ؟؟
    2. نمی توان در فضای تولیدی و صنعتی هم به دنبال همین تذهیب نفسی بود که در بندهای مختلف از آن نام بردید ؟؟
    3. مشکلات اقتصادی و معیشتی فراوانی که گریبان گیر سربازان متاهل هست رو چطور توجیه میکنید ؟؟

    بنده نظرم بر اصلاح شیوه سربازی است و معتقدم اینگونه سربازی کردن ها بیش از آنکه به نفع جامعه باشد، به ضرر جامعه است.
    سلام.
    تاج سری ان شا ء الله کارگری حرم اربابم حقیر خیلی استفاده میکنم از مطالب این مجموعه لطفا لینک گروه یا کانال رو بزاربد.
    ممنون یا علی
    پاسخ:
    جهت ورود به گروه تلگرام به صفحه زیر مراجعه کنید
    گروه شاه بیت های مذهبی، شعبه دیگری ندارد !!
    وبلاگ خوب و مفیدی داری.
    اگه مایل باشید تبادل لینک
  • علـــــــی .م
  • بری دوباره برگردی! ایشالا
    آدرس وبلاگتو از feedly م برنمیدارم اومدی با خبر شم 
    به سلامت
    پاسخ:
    سلام داش علی
    سالاری
    سلام.
    عرض ادب
    امیدوارم هر جا هستی سلامت باشی اگر بگم زود تموم میشه......
    ان شا ء الله روزی بنویسی دارم میرم سوریه.
    خدا خیرت بده من ماتم گرفتم چه مرجع تک بیتی بعد از شما توی مدت سربازی
    پیدا کنم؟!؟
    سرجمع هر جا هستی سلامت و شاد باشی.
    لبیک یا حسن ابن علی علیه‌السلام
    پاسخ:
    سلام
    خاک پای همه نوکرای امام حسن (ع) باشم واسم افتخاره
    تا آخر آذر در خدمت شما هستم. بعدش رفقا تو گروه تلگرام نوکری اهل بیت (ع) میکنن.
    ان شاء الله با نابودی داعش و آل سعود ، حرم امام حسن (ع) نوکری کنیم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    طبقه بندی موضوعی
    آخرین نظرات